Dunlop Geomax MX33 90/100-16
Artikelnummer: 636110 OverzichtDunlop Geomax MX 33 90/100-16
Het zachte tot middelzware terrein MX33 zal verder gaan dan de welbekende MX3S.
Multiple Block Distribution: naast het creëren van een agressieve look, verhoogt de nieuwe Multiple Block Distribution-technologie het aantal knoppen op de schouders en het midden van de banden, en varieert ook de hoogte en hoeken van de knoppen in het loopvlakpatroon. Dit vertaalt zich naar meer bijtranden en meer tractie, waardoor een superieure grip en verbeterde handlingprestaties worden gecreëerd.
Block-in-A-Block-technologie: na het grote succes van Dunlop's gepatenteerde Block-In-A-Block-technologie op de MX3S-achterband, heeft Dunlop deze technologie verbeterd door de vorm van het interieurblok te wijzigen. Dit nieuwe diamantvormige blok is groter en voegt meer oppervlakte en twee extra hoeken toe om de tractie te verbeteren. Dunlop heeft voor het eerst Block-In-A-Block-technologie aan de voorband toegevoegd, waarmee een nieuwe industriestandaard voor handling en grip is gecreëerd.
Geavanceerd Apex-ontwerp: niet alleen ziet de Geomax MX33 er opmerkelijk anders uit dan zijn voorganger, maar de MX33 heeft ook veel nieuwe componenten onder het loopvlak. De nieuwe constructie van de voor- en achterband heeft een langere, dunnere top. Bekend als Advanced Apex Design, wordt hetzelfde zijwandmateriaal dat in de MX3S wordt gebruikt nu verdeeld in een slankere, maar hogere top. Zonder gewicht toe te voegen, levert deze technologie superieure schokabsorptie, uniforme stijfheid in de zijwand en een soepeler rijcomfort en een steviger gevoel. (Geldt voor 18 ", 19" en 21 "maten.)
Carcass Tension Control System: in dit nieuwe ontwerp optimaliseert Dunlop de verdeling van de spanning van de componenten zodat de band meer schokken absorbeert, maar buigt indien nodig om rij-eigenschappen glad te strijken, waardoor de fiets in een rechtere lijn kan volgen.
Gloednieuwe samenstelling: de MX33 bevat ook een nieuwe rubbersamenstelling met een polymeer met een hoger moleculair gewicht om de duurzaamheid te verbeteren en een koolstofmicrodeeltje om de grip te vergroten.